Oferta
Archiwizacja Akt
Prowadzenie każdej działalności generuje dużą ilość dokumentacji. Każde przedsiębiorstwo, urząd, instytucja jest zobowiązane do prawidłowego zarządzania nimi, co z czasem rodzi problemy związane z poprawnym archiwizowaniem akt i dokumentów lub też samym ich przechowywaniem. Nasza oferta umożliwia skupienie się na przepisowym opracowaniu wszystkich materiałów, co z kolei ułatwia ich dalszą obsługę pracownikom danego podmiotu.
Archiwizacja akt to proces polegający na gromadzeniu, przetwarzaniu, porządkowaniu dokumentów należących do firmy. Każdy z nich musi być bowiem przechowywany przez określony czas. Jako firma doświadczona w tej kwestii oferujemy korzystne warunki współpracy. Prowadzimy archiwizację akt w archiwum zakładowym / składnicy akt klienta lub w naszej siedzibie. Do najczęściej archiwizowanych akt należą:
dokumenty księgowe,
dokumenty kadrowe,
akta osobowe,
listy płac i kartoteki wynagrodzeń,
dokumentacja organizacyjna.
Na czym polega archiwizacja dokumentów?
Zastanawiacie się Państwo, na czym polega proces archiwizacji i z jakimi działaniami się wiąże? Nasza praca opiera się na przeprowadzeniu kilku ważnych czynności. Pierwszym etapem jest zebranie wszystkich akt: osobowych, płacowych i innych, które są generowane w obsługiwanym przedsiębiorstwie. Dokonujemy ich pełnej klasyfikacji, oczywiście w oparciu o przepisy oraz wskazania Klienta. Wpływ na sposób archiwizacji dokumentów ma przede wszystkim ich charakter. Niektóre z nich już po pewnym czasie tracą moc prawną i mogą zostać poddane brakowaniu. Sporządzamy wtedy wniosek do Archiwum Państwowego oraz spis dokumentacji niearchiwalnej przeznaczonej do zniszczenia. Jednak w przypadku dokumentacji osobowej i płacowej, która może w przyszłości służyć do naliczania świadczeń emerytalnych, czas jej przechowywania wynosi aż pięćdziesiąt lat! Jasne określenie kategorii, na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt, do której należy każdy pojedynczy dokument stanowi zatem podstawę prawidłowo przeprowadzonej archiwizacji.
Zarchiwizowanie dokumentów polega także na nadaniu im odpowiednich oznaczeń. W ten sposób zostaną fizycznie pogrupowane, a ich rozróżnianie stanie się dużo prostsze. Wykonujemy wtedy spisy zdawczo-odbiorcze akt oraz nadajemy sygnatury na teczkach.